Programul Internaționalizare are ca obiectiv facilitarea promovării produselor și serviciilor Întreprinderilor Mici și Mijlocii pe piețele externe, stimulând comunicarea și parteneriatul în afaceri și pregătind întreprinzătorul în domeniul tehnicilor de promovare pe noi piețe.

IMM-urile românești care doresc să beneficieze de acest program se pot înscrie începând de luni, 31 iulie, ora 10.00. Perioada de înscriere se încheie la 4 august, ora 20.00. Principiul acordării finanțării este primul venit, primul servit.

 

În cadrul programului, beneficiarul poate obține o sumă maximă nerambursabilă de 50.000 lei. Aceasta reprezintă maximum 90% din valoarea cheltuielilor eligibile, fiind obligatorie o contribuție proprie de minimum 10%.

Activitățile eligibile sunt următoarele:

  • Participări individuale la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în străinătate, cu stand propriu;
  • Participări individuale la misiuni economice organizate în străinătate;
  • Crearea identităţii vizuale a unui operator economic român: marcă, siglă, slogan;
  • Realizarea unui site pe Internet/aplicaţie pentru mobil, pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate, în limba română şi limba engleza cu obligativitatea menţinerii paginii active cel puţin 1 an de la data creării;
  • Participări la cursuri de pregătire, în ţară şi/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi pieţe pentru personalul firmei;
  • Analize și studii de piaţă;
  • Alte tipuri de activităţi de promovare şi susţinere a internaţionalizării.

 

Pentru a beneficia de prevederile Programului, IMM-urile trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii:

  • sunt înregistrate conform Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare sau în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației, republicată;
  • se încadrează în categoria întreprinderilor mici și mijlocii, în condițiile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare;
  • sunt considerate întreprinderi autonome, legate, partenere sau întreprinderi unice;
  • sunt înregistrate la Oficiul Național al Registrului Comerțului, au sediul social/punct de lucru și își desfășoară activitatea pe teritoriul României;
  • codul CAEN pentru care solicită finanțare este eligibil în cadrul Programului și autorizat la momentul înscrierii în Program;
  • nu înregistrează debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru, la data depunerii cererii de înscriere în Program;
  • nu au depășit plafonul de minimis de 200.000 Euro pe durata a trei exerciții financiare consecutive pentru o întreprindere unică, și 100.000 Euro pe durata a trei exerciții financiare pentru beneficiarii care desfășoară activități de transport de mărfuri în contul terților sau contra cost.
  • nu se află în procedura de executare silită, închidere operațională, dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvență colectivă, insolvență, faliment sau suspendare temporară a activității și nu îndeplinește criteriile prevăzute de lege pentru a fi supus unei proceduri de insolvență colectivă la cererea creditorilor lui;
  • nu este considerat în dificultate în sensul liniilor directoare ale Comisiei Europene;
  • nu au fost subiectul unei decizii emise de către Comisia Europeană / alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurenței de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și creanța integral recuperată, cu penalitățile aferente;
  • produsele/serviciile care vor fi promovate corespund cu profilul acțiunii la care se solicită participarea la târg/misiune economică;
  • produsele care vor fi promovate la târg/misiune economică sunt fabricate în România.

Normele metodologice și anexele specifice pot fi descărcate aici: http://www.aippimm.ro/articol/programe/programul-de-internationalizare-2017/anunt-important-lansare-program-internationalizare/ 

Companiile interesate sunt invitate sa contacteze Camera de Comert si Industrie Bistrita-Nasaud, Strada P. Ispirescu, Nr.15A, Bistrita, tel./fax: 0263 – 230400, 230640, e-mail: office@cciabn.ro, Ovidiu Puiu – Consultant Compartiment Dezvoltare și Formare, mobil: 0733-900207.