Agenția pentru Implementarea Programelor și Proiectelor petnru Întreprinderile Mici și Mijlocii (AIPPIMM) a publicat procedura de implementare a ajutorului de minimis prevăzută în cadrul Programului de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață.

Valoarea maximă a Alocației Financiare Nerambursabile: 250.000 lei

Contribuția minimă a beneficiarului: minimum 10%

Data deschiderii aplicației: 21 august 2018

Termen depunere proiecte: 10 zile lucrătoare de la data deschiderii aplicației

Solicitanții eligibili sunt persoane juridice (societăți/ societăți cooperative) din categoria întreprinderilor mici și mijlocii care:

  • au ca obiect de activitate acomercializare a produselor și/sau serviciilor de piață (conform Lista codurilor CAEN eligbile)
  • au cel puțin 1 an calendaristic de la înființare la data deschiderii aplicației eletronice de înscriere a planului de investiții;
  • au codul CAEN pentru care solicită finanțarea autorizat cu cel puțin 3 luni anterior datei deschiderii aplicației electronice de înscriere a planului de investiții;
  • au capital social integral privat;
  • nu au beneficiat de ajutor financiar nerambursabil în cadrul Programului în ultimii 3 ani;
  • nu au datorii la bugetul consolidat și bugetul local;

Cheltuielile eligibile în cadrul acestui program sunt:

  • echipamente IT tehnică de calcul;
  • cititoare pentru cod de bare, cântare electronice cu/fără printer pentru etichetare, aparate de marcat electronice fiscale;
  • echipamente tehnologice, mașini, utilaje și instalații de lucru (inclusiv software aferent);
  • electro și motostivuitoare;
  • active necorporale (brevete, mărci, servicii de etichetare ecologică, licențe, software);
  • mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale;
  • autoutilitare din categoria N1, N2, N3 (cu excepția vehiculelor simbol G și a vehiculelor de transport marfă rutier de mărfuri în contul terților sau contra cost);
  • certificarea unui sistem de management al calității/mediului/sănătății și securității ocupaționale/siguranța alimentelor;
  • realizarea unei pagini web pentru beneficiarii care nu dețin pagină web;
  • instalații/echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie;
  • instalații de încălzire și climatizare;
  • cursuri de instruire pentru formare/calificare profesională/specializare/perfecționare în domeniul activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață;
  • comisionul de garantare aferent anului acordării garanției în cazul beneficiarilor care utiliezează credit pentru implementarea proiectului;
  • consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul programului și implementarea proiectului;
  • achiziționarea de spații comerciale de comerț sau prestări servicii.

 

Pentru o perioadă de 3 ani, beneficiarii vor fi obligați să:

  • mențină investița pentru care primesc ajutorul în cadrul Programului;
  • să nu aplice amortizare accelerată pentru activele achiziționate în cadrul programului;
  • să păstreze numărul locurilor de muncă pe perioadă nedeterminată existente la data deschiderii aplicației de înscriere și numărul de locuri de muncă nou create în cadrul proiectului.

Normele metodologice și anexele specifice pot fi descărcate aici: http://www.aippimm.ro/articol/programe/programul-de-comercializare-a-bunurilor-i-serviciilor-de-pia-/procedura-de-implementare-a-programului-comer-i-servicii-2018

[highlight bgcolor=”#ffffff” txtcolor=”#81d742″]Camera de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud oferă consultanță în vederea întocmirii și depunerii documentației necesare înscrierii proiectelor în cadrul Programului de de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață.[/highlight]

.

Companiile interesate sunt invitate să contacteze Camera de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud, Strada P. Ispirescu, Nr.15A, Bistrița, tel./fax: 0263 – 230400, 230640, e-mail: office@cciabn.ro, Ovidiu Puiu – Consultant Compartiment Dezvoltare și Formare, mobil: 0733-900207.

În vederea verificării eligibilității firmei, vă rugăm să completați formularul privind eligibilitatea și să îl transmiteți pe adresa de e-mail office@cciabn.ro.