[vc_row][vc_column][vc_column_text]Colegiul de Conducere al Camerei de Comerţ ṣi Industrie Bistriţa-Năsăud susţine  proiectul de lege privind modificarea Legii 335/2007 a Camerelor de Comerţ ṣi Industrie din România, iniţiat de 40 parlamentari PSD, PNL, UDMR.

Modificarile vizează aspecte referitoare la  includerea tuturor antreprenorilor din România într-un catalog al firmelor, gestionat de către camerele de comerţ, conform unor modele consacrate la nivel european, certificarea de către camerele de comerţ a competenţelor administratorilor din cadrul companiilor, echivalentul deţinerii unui paşaport de încredere dar ṣi necesitatea relansării învățământului profesional dual  care să fie orientat, cu prioritate, către pregătirea și gestionarea forței de muncă și adaptarea corespunzătoare a calificărilor la nevoile economiei reale.

Realizarea Catalogului firmelor ȋn care vor fi ȋnscriṣi toţi profesioniṣtii ȋn schimbul achitării unei contribuţii rezonabile se fundamentează pe o strategie asumată de ȋntreaga reţea a camerelor de comerţ din România, care are drept obiective prioritare reconsolidarea afacerilor româneṣti, dinamizarea ṣi optimizarea schimburilor comerciale ṣi stimularea atragerii de investiţii ȋn mediul de afaceri naţional.

Ȋn Europa, un  model similar a fost implementat cu succes ȋn Ungaria, unde toate companiile ȋnregistrate ȋn Registrul Comerţului au obligaţia legală de a se ȋnscrie ṣi ȋn Registrul Cameral, administrat de către camerele de comerţ.

Camerele de Comerţ ṣi Industrie din România nu sunt finanţate sau subvenţionate de la bugetul de stat sau de la cele locale, toate atribuţiile ṣi activităţile specifice exercitate ṣi desfăṣurate de acestea realizându-se din resurse proprii pentru susţinerea mediului de afaceri din România, astfel ȋncât ȋn anul 2022 sistemul cameral din Romania a ajuns cel mai subfinanţat sistem cameral din Europa( există camere de comerţ ṣi industrie ȋn Europa care au o serie de  atribuţii delegate de stat,cum ar fi ţinerea oficiului Registrului Comerţului, administrarea unor funcţii publice sau membria obligatorie)  “autorităţile statului  având de  ales ȋntre dispariția camerelor de comerț din România sau redefinirea acestora ca instituții puternice care să atragă companiile într-un sistem competitiv și performant, astfel cum a declarat domnul Mihai Daraban, preṣedintele Camerei de Comerţ ṣi Industrie a României.

Prin Catalogul firmelor, Camerele de Comerţ vor genera beneficii concrete pentru antreprenori, prin realizarea de măsuri de promovare a capitalului autohton, sprijinirea antreprenorilor ȋn identificarea de oportunităţi/parteneri de afaceri, facilitarea ṣi derularea operaţiunilor  aferente participării companiilor româneṣti la misiuni economice, târguri ṣi expoziţii, evitand situaţii ruṣinoase ca cele de la New York de anul acesta.

Catalogul va conţine informaţii de profil şi de contact referitoare la operatori, cu date complete şi actualizate periodic, fiind de natură să reflecte activitatea din mediul de business într-o manieră mult mai apropiată de realitatea curentă.  Va exista o imagine mai clară şi mai concretă a operatorilor economici real-activi şi real-inactivi.  Potrivit datelor obţinute de Camera Naţională, deşi în Registrul Comerţului figurau ca fiind active şi în funcţiune un număr de peste 1,1 milioane de companii, doar 768.367 de companii au figurat cu bilanţ depus la ANAF.Unde sunt cei peste 300.000 de agenti economici?

De asemenea, Camera de Comerţ ṣi Industrie Bistriţa-Năsăud  susține certificarea de către camerele de comerţ a competenţelor administratorilor din cadrul companiilor,  scopul introducerii acestui certificat de competență  fiind de a creşte calitatea actului comercial, de a responsabiliza agenţii economici şi de a contribui la îmbunătăţirea şi dinamizarea activităţii economice. Certificarea de către camerele de comerț a competențelor administratorilor va consolida circuitul unor afaceri oneste și predictibile și va aduce valoare adăugată atât pentru Stat cât și pentru antreprenori, în relațiile de afaceri pe care aceștia le dezvoltă.

 

Nu ȋn ultimul rand obiectivul prioritar al camerelor de comerţ este de a consolida sistemul educaţional românesc prin aprofundarea ṣi valorizarea parteneriatului cu autorităţile publice cu responsabilităţi ȋn implementarea sistemului de ȋnvăţământ dual, la nivel local, regional ṣi naţional pentru asigurarea cadrului necesar dezvoltării resursei umane conform cerinţelor pieţei muncii.

Măsurile propuse ȋn proiectul de lege iniţiat au ȋn vedere ȋmbunătăţirea mediului de afaceri ṣi sunt menite de a asigura camerelor de comerţ din România atribuţii noi pentru a-ṣi ȋndeplini scopul pentru care acestea au fost ȋnfiinţate.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]